Sizin renginiz hangisi?

Renkler, insanların ruh halini ve davranışlarını etkiler. Ve her ne kadar bir restoran içinde konukların deneyimlerini etkileyen çok sayıda unsur bulunsa da renk en önemlilerinden biridir. Tork, renkler hakkında düşünceleri anlamak ve gıdalarla ilgili ilham verebilmek amacıyla, konukların farklı renklere nasıl tepki verdiğini ölçmek için beyin dalgası teknolojisini kullandı.
what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg


Restoran deneyimine renk katın

Beyin dalgası başlık seti takılı 16 konuk, 8 farklı renkte 8 farklı ortamı deneyimledi. Her bir dekor, duvarlardan mobilyalara ve masalara kadar tamamen tek bir renkle kaplanmış bir restoran düzeniyle tasarlandı. 


Her bir renk deneyimi için konuklardan bir içecek ve küçük bir Makaron kurabiyesi tatması istendi, bu kurabiyeler etraftaki renklerle uyumlu olup diğer tüm yönleriyle aynıydı. Katılımcıların her düzen için tepkileri, beyin aktivitelerinin ve kalp atışlarının kayıt altına alındığı bir anketle ölçüldü. Testler sonucunda elde edilen tüm veriler, her bir renk profilini oluşturmak için analiz edildi.

what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg

Bu deneyde, sekiz farklı renkte fakat aynı tada sahip Makaron kurabiyeleri, tüm renk ortamlarında sunuldu.

“Goethe, 1810 yılında ilk kez renk teorisini oluşturdu. Bu çalışma ise mevcut teoriye karşı bir meydan okuma isteğinden ziyade özellikle restoran ortamındaki renklerle ilgili başka bakış açılarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.”

Catherine d’Hubert, Avrupa Masa Üstü Ürünler Müdürü, Tork

Renginizi bulun!

Bu sonuçlar, restoranınız için bir renk rehberine dönüştü.